Autodesk Revit LT
Format plików
Oprogramowanie Revit, niezależnie od przeznaczenia (tzw. pełny Revit czy Revit LT) zapisuje pliki w tym samym formacie - (RVT). W obu wersjach oprogramowania można przeglądać i edytować projekt.
Modelowanie i dokumentacja
Oprogramowanie Revit LT ma możliwość tworzenia modelu trójwymiarowego, z którego później generowana jest dokumentacja techniczna (automatyczne przekroje, elewacje, widoki, aksonometrie, schematy).
Obie wersje oprogramowania (Revit i Revit LT) mają możliwość tworzenia własnych rodzin, przedmiarów materiałów czy zestawień. W trakcie procesu projektowego tabele zestawień są automatycznie uaktualniane o wartości odczytane z modelu.
Stworzone zostały specjalne narzędzia, które ułatwiają prezentację obiektu inwestorowi dzięki kolorowym schematom czy wizualizacjom.
W fazie dostarczania dokumentacji przydatnymi narzędziami mogą być:
- Automatyczne oznaczanie elementów budowlanych (okna, drzwi, ściany, przegrody itd.)
- Automatyczne „czyszczenie” połączeń ścian, stropów i innych elementów konstrukcyjnych
- Automatyczne generowanie schodów i klatek schodowych
- Automatyczne generowanie dachów
- Przystępne narzędzie do tworzenia sparametryzowanych ścian kurtynowych
- Rozbudowane narzędzia tworzenia legend, schematów, zestawień
- Bogata biblioteka materiałów do renderingu
- Tworzenie arkuszy, które automatycznie uzupełniają tabele (numery, tytuły rysunków, itd.)
Współpraca
Zarówno Autodesk Revit jak i Revit LT płynnie współpracują z oprogramowaniem Autodesk AutoCAD. Dla Pełnej wersji Revit’a jest dodatkowo możliwa współpraca wielu projektantów w obrębie jednego pliku (praca współdzielona), integracja z oprogramowaniem 3DS Max czy wykonywanie analiz.
Więcej informacji w zakładce Revit.
Rendering
Każda wersja oprogramowania Revit umożliwia wykonanie renderingów przy pomocy mocy obliczeniowej w chmurze. W przypadku Autodesk Revit mamy wybór – używać mocy obliczeniowej komputera lub „chmury”. Korzystając z tej drugiej zyskujemy możliwość pracy na komputerze w czasie, kiedy oczekujemy na render. Dodatkowo czas renderu, który generowany jest w chmurze jest znacznie skrócony w stosunku do tego, który trzeba założyć w przypadku dotychczasowych metod.